A Kulturális Fesztiválok Kollégiuma meghívásos pályázati felhívása


Az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. cikkének (1) bekezdésében említett állami támogatás fogalmáról szóló Bizottsági közlemény (2016/C 262/01) [a továbbiakban: Közlemény] 34. pontja, illetve 196. pontja szerinti feltétel teljesülése okán a jelen pályázati felhívás szerinti támogatás nem minősül az EUMSZ 107. cikk (1) bekezdése hatálya alá tartozó állami támogatásnak, amennyiben a pályázó nyilatkozik az alábbiak szerint:

  1. a támogatandó tevékenység nem minősül gazdasági tevékenységnek, mivel a pályázatba foglalt tevékenységek kapcsán a piaci bevételei nem érik el működési költségek legalább felét, és/vagy
  2. támogatandó tevékenységből megvalósuló szolgáltatások korlátozott vonzáskörzettel rendelkeznek, ezeket elsősorban magyar állampolgárok fogják igénybe venni (és a külföldi látogatók száma előre láthatóan marginális lesz), és ezért a támogatás előreláthatóan marginális hatással van a határon átnyúló beruházásokra és letelepedésekre.

Abban az esetben, ha a Közlemény hivatkozott pontjaiban megfogalmazott feltételek nem teljesülnek, a jelen pályázat alapján nyújtott támogatás az EUMSZ 107. cikke értelmében állami támogatásnak minősül, és a támogatás az uniós állami támogatási szabályoknak a Kedvezményezett részére nyújtandó támogatásra történő alkalmazhatóságáról szóló 6/2024. (II. 08.) NKTK főigazgatói utasításnak [a továbbiakban: 6/2024. (II.08.) NKTK főigazgatói utasítás] a kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatásra vonatkozó szabályai, de különösen 20-32. pontjai szerinti szabályok betartásával nyújtható.

A pályázat célja: olyan művészeti értéket létrehozó és bemutató kulturális fesztiválok megrendezésének támogatása, amelyek: 

  • önálló koncepcióval és egyedi arculattal rendelkeznek,
  • rendszeres időközönként, ismétlődően megrendezésre kerülnek,
  • a kulturális értékközvetítést elsődleges elemnek tekintik, és magas színvonalon valósítják meg.

A kollégium elvárása, hogy a támogatott fesztivál gazdagítsa nemzeti műveltségünket, a hazai és a nemzetközi előadók jeles képviselői mellett törekedjen a fiatal tehetségek bemutatására. Járuljon hozzá az ország/egy-egy régió/település kultúrájának megismertetéséhez, és ezen keresztül a magyar kultúra pozíciójának és színvonalának erősítéséhez.

Tükrözze a Nemzeti Kulturális Alap értékközpontú szellemiségét, törekedjen az egyetemes magyar kultúra minőségi produktumainak és kiemelkedő képviselőinek színvonalas bemutatására.

Pályázati feltételek:

  • a fesztivál időtartama legalább 3 egymást követő nap,
  • a fesztivál programkínálata napi több programot tartalmaz,
  • a rendezvény költségvetése (pályázati adatlap 4.1.5. pont B oszlopban feltüntetett összeg)  
  • Magyarország területén megvalósuló fesztivál esetén legalább 7.500.000 Ft,
  • határon túl megvalósuló fesztivál esetén legalább 5.000.000 Ft;
  • támogatás esetén a pályázónak a programról készült részletes ismertetőt (leírást és képeket) a pályázó vagy a támogatott fesztivál online felületén (weblap vagy Instagram vagy Facebook oldal) közölnie kell, továbbá a szakmai beszámoló benyújtásától számítva legalább egy évig ott kell tartania,
  • a pályázó az NKA portálján a regisztrációt megtette.

A támogatás teljes összege visszafizetendő, ha a fenti feltételek valamelyike nem teljesül!

A támogatás formája: vissza nem térítendő támogatás

A támogatás forrása: Magyarország 2024. évi központi költségvetéséről szóló 2023. évi LV. törvény LXVII. Nemzeti Kulturális Alap fejezet.

Felhívjuk pályázóink figyelmét, hogy a kollégium nem támogatja:

  • a turisztikai termékként megjelenő gasztronómiai fesztiválok megvalósítását,
  • a filmes fesztiválok megvalósítását,
  • a sportrendezvények megvalósítását,
  • a településnapok megvalósítását,
  • a teljes színház évadok, valamint a teljes nyári színházi évadok megvalósítását (kizárólag a normál évadtól – könyvelési szempontból is – elkülönülő programként megvalósuló fesztiválokat támogatja),
  • kizárólag versenyeket, vetélkedőket tartalmazó rendezvények megvalósítását,
  • a nyilvános közönség kizárásával zajló szakmai programok megvalósítását,
  • táborok, kirándulások stb. megvalósítását,
  • a Kulturális Fesztiválok Kollégiuma korábbi döntései során támogatásban részesített, de jelen pályázati időszakban megvalósuló fesztiválokat (kiegészítő támogatás támogatott fesztiválokhoz nem igényelhető).

Rendelkezésre álló tervezett keretösszeg: 700.000.000 Ft

Igényelhető támogatás: maximum 20.000.000 Ft/pályázat.

Maximális támogatási intenzitás mértéke: az EUMSZ 107. cikk (1) bekezdésének hatálya alá nem tartozó támogatás esetén: legfeljebb 80%, kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatás esetén a 6/2024. (II.08.) NKTK főigazgatói utasítás 24-25. és 27-28. és 30-31. pontjában foglalt szabályok szerint.

Altéma kódszáma: 206107/262

A pályázatra meghívást kap:

  1. A38 Kulturális Közhasznú Nonprofit Kft., az 1Kárpát-medence Fesztivál megrendezésére,
  2. Ars Sacra Alapítvány, azArs Sacra Fesztivál megrendezésére,
  3. Bach Mindenkinek Nonprofit Kft., aBach Mindenkinek Fesztivál megrendezésére,
  4. Balatoni Filmzene Produkció Nonprofit Kft., a Balatoni Filmzene Fesztivál megrendezésére,
  5. Bánkitó Fesztivál Nonprofit Kft., aBánkitó Fesztivál megrendezésére,
  6. Bíró-Gombos Alapítvány, a Salföldi Dalföld című fesztivál megrendezésére,
  7. Debreceni Campus Szolgáltató és Tanácsadó Nonprofit Közhasznú Kft., a Campus Fesztivál megrendezésére,
  8. Denagyvilág Kulturális és Szolgáltató Kft., a Denagyvilág Fesztivál megrendezésére,
  9. Dombos Polgárok Egyesülete, aDombos Fest megrendezésére,
  10. Duna Művészeti Társaság Nemzetközi Multikulturális Alapítvány, a Duna Karnevál Nemzetközi Kulturális Fesztivál megrendezésére,
  11. Egri Szimfonikus Zenekar Kulturális Egyesület, azEgri Kamaraopera Fesztivál megrendezésére,
  12. Fehérvári Fesztivál Koncert Szervező és Kommunikációs Kft., aFezen Fesztivál megrendezésére
  13. Ferenczy Múzeumi Centrum, a Szentendrei Nyitott Templomok Hétvégéje című fesztivál megrendezésére,
  14. Folklór Kulturális Közalapítvány, a Csángó Fesztivál megrendezésére,
  15. Fonó Budai Zeneház Kulturális és Szolgáltató Nonprofit Kft., a Kandela Fesztivál -Skanzen más fényben megrendezésére,
  16. Fonó Budai Zeneház Kulturális és Szolgáltató Nonprofit Kft., a Héttorony Fesztivál megrendezésére,
  17. Fonográf Polgári Társulás, a Fonográf Fesztivál megrendezésére,
  18. FOO Szolgáltató Kft., aFishing on Orfű című fesztivál megrendezésére,
  19. Főnix Rendezvényszervező Közhasznú Nonprofit Kft., a Debreceni Virágkarnevál megrendezésére,
  20. Jazzfest Budapest Alapítvány, a Jazz Fest Budapest című fesztivál megrendezésére,
  21. GML Productions Kft., a Double Rise Fesztivál megrendezésére,
  22. Gryllus Kulturális és Kereskedelmi Kft., a Kaláka Fesztivál megrendezésére,
  23. Győri Balett, a Magyar Táncfesztivál megrendezésére,
  24. HARDROCK Szolgáltató Kft., az INOTA Fesztivál megrendezésére,
  25. Hargita Megyei Kulturális Központ, a Csíkszeredai Régizene Fesztivál megrendezésére,
  26. Hello Wood Zártkörűen Működő Részvénytársaság, a Kráter Fesztivál megrendezésére,
  27. helloGúta, aHajómalom Fesztivál megrendezésére,
  28. Hétrét Kft., aHétrétország – a szerek és porták köztiválja című fesztivál megrendezésére,
  29. Interkultur Hungaria Kulturális Rendezvényszervező és Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft., a Zempléni Fesztivál megrendezésére,
  30. Iuvenis Neogradiensis, a Várlak Összművészeti Fesztivál megrendezésére,
  31. JazzArt Közcélú Alapítvány, az UNESCO Nemzetközi Jazzfesztivál megrendezésére,
  32. Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház, a KözJáték Színházi Fesztivál megrendezésére,
  33. Kalotaszeg NTE Egyesület, aMéra World Music Világzenei Csűrfesztivál megrendezésére,
  34. Kamara Akadémia Egyesület, aKaposfest-Nemzetközi Zenei és Művészeti Fesztivál megrendezésére,
  35. Karzat Színház Nonprofit Kft., azÖt Templom Fesztivál megrendezésére,
  36. Karzat Színház Nonprofit Kft., azÖt Templom Advent című fesztivál megrendezésére,
  37. Kincses Kolozsvár Egyesület, a Kolozsvári Magyar Napok megrendezésére,
  38. Kisfalucska Egészségmegőrző Közhasznú Nonprofit Kft., a BOLDOGkisfalud Feszt című rendezvény megvalósítására,
  39. Kisvárdai Várszínház és Művelődési Központ, a Magyar Színházak Kisvárdai Fesztiválja című rendezvény megvalósítására,
  40. Kobuci Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., a Világzenei Hét a Kobuci Kertben című rendezvény megvalósítására
  41. KOMBO Projekt Kft., a Kolorádó Fesztivál megrendezésére,
  42. Kortárs Építészeti Központ Alapítvány, a Budapest100 városi kulturális fesztivál megrendezésére,
  43. Kosztolányi Dezső Színház – Szabadka, a Desiré Central Station Fesztivál megrendezésére,
  44. Kultkikötő Közhasznú Nonprofit Kulturális Kft., a Kultkikötő Összművészeti Fesztivál megrendezésére,
  45. Kultúrkombinát Kft., a Margófeszt című rendezvény megvalósítására,
  46. Kultúrkombinát Kft., a Margó Irodalmi Fesztivál megrendezésére,
  47. Lábatlani Gerenday Közösségi Ház és Könyvtár, a Lábatlani Blues Fesztivál megrendezésére,
  48. Magyar Bencés Kongregáció Pannonhalmi Főapátság, azArcus Temporum Pannonhalmi Művészeti Fesztivál megrendezésére,
  49. Magyar Tavak Fesztiválja Közhasznú Nonprofit Kft., a Magyar Tavak Fesztiválja című rendezvény megvalósítására,
  50. Magyarok Öröksége Alapítvány, a Summerfest Nemzetközi Folklórfesztivál és összművészeti kulturális programsorozat megvalósítására,
  51. Martfű Városi Művelődési Központ és Könyvtár, azÖrökZöld Tisza Martfűi Fesztivál megrendezésére,
  52. MASZK – Magyarországi Alternatív Színházi Központ, Színházi Szaktevékenységeket Támogató Egyesület, a THEALTER Fesztivál megrendezése,
  53. Móricz Zsigmond Színház Nonprofit Kft., a VIDOR Fesztivál megrendezésére,
  54. Muzsikál az Erdő Alapítvány, aMuzsikál az erdő című rendezvénysorozat megvalósítására,
  55. Művészetek a Vidékfejlesztésért Alapítvány, aKerekdomb Fesztivál megvalósítására,
  56. Művészetek Völgye Nonprofit Kft., a Művészetek Völgye Fesztivál megrendezésére,
  57. Nemzetközi Cigány- és Világzenei Hálózat Egyesület, a Nemzetközi Cigány Dal Napja című fesztivál megvalósítására,
  58. Népkör Magyar Művelődési Központ, az Interetno fesztivál megrendezésére,
  59. Nyíregyházi Cantemus Kórus, a Cantemus Nemzetközi Kórusfesztivál és Karvezetői Mesterkurzus megvalósítására,
  60. Ördögkatlan Fesztivál Egyesület, az Ördögkatlan Fesztivál megrendezésére,
  61. Panyola Község Önkormányzata, a PanyolaFeszt megrendezésére,
  62. Pécsi Balett Nonprofit Kft., a Pécsi Nemzetközi Tánctalálkozó megrendezésére,
  63. PRO KULTÚRA SOPRON NONPROFIT Kft., aSoproni Ünnepi Hetek megrendezésére,
  64. Pro Progressione Kulturális Közhasznú Nonprofit Kft., az Átlátszó Hang Újzenei Fesztivál megrendezésére,
  65. Savaria Turizmus Nonprofit Kft., a Savaria Történelmi Karnevál megrendezésére,
  66. Sine Metu Polgári Társulás, a Gombaszög című fesztivál megrendezésére,
  67. Spinoza Színház Közhasznú Egyesület, a Spinoza Zsidó Fesztivál megrendezésére,
  68. Szegedi Rendezvény- és Médiaközpont Nonprofit Kft., a Szegedi Ifjúsági Napok megrendezésére,
  69. Szent László Egyesület, a Szent László Napok megrendezésére,
  70. Szentendrei Kulturális Központ Nonprofit Kft., a Szentendre Éjjel-Nappal Nyitva Fesztivál megrendezésére,
  71. Táncház Egyesület, aTáncháztalálkozó – Folkaréna – Országos Táncháztalálkozó és Kirakodóvásár megrendezésére,
  72. Tállyáért Egyesület, a Nyitott Pincék Kulturális Fesztivál megrendezésére,
  73. TÉR-FORMA-STÚDIÓ 88′ Ingatlanforgalmazó és Befektető Közkereseti Társaság, az Orosz Zenei Fesztivál megrendezésére,
  74. TIXA Hungary Kft., a Fekete Zaj Fesztivál megrendezésére,
  75. Tomcsa Sándor Színház, a drÁMA Kortárs Színházi Találkozó megrendezésére,
  76. TRB-FM Ingatlanüzemeltető Kft., a Rockmaraton Fesztivál megrendezésére,
  77. Vaskakas Bábszínház, a Győrkőcfesztivál megrendezésére,
  78. VéNégy Fesztivál Közhasznú Nonprofit Kft., aVéNégy Fesztivál és Színházi Találkozó megrendezésére,
  79. Veszprémi Programiroda Rendezvényszervező és Kulturális Szolgáltató Kft, aVeszprémi Utcazene Fesztivál megrendezésére,
  80. Veszprémi Ünnepi Játékok Rendezvényszervező, Kulturális Szolgáltató Nonprofit Kft., aVeszprémFest fesztivál megrendezésére,
  81. VIProdukció Fesztiváliroda Kft., a Szeláví! Fesztivál megrendezésére,
  82. VIProdukció Fesztiváliroda Kft., a Bondoró Nemzetközi Utcaszínház Fesztivál megrendezésére,
  83. Weekend Event Kft., aSopronFest megvalósítására,
  84. Wemsical Serbia Ifjúsági és Kulturális Egyesület, a Malomfesztivál megrendezésére,
  85. Weöres Sándor Színház Nonprofit Kft., a Határvonalak Színházi Fesztivál megrendezésére,
  86. Zsolnay Örökségkezelő Nonprofit Kft., a Zsolnay Fényfesztivál megrendezésére.

A meghívás önmagában nem jelenti az automatikus támogatás tényét!

Felhívjuk pályázóink figyelmét, hogy nem nyújthat be pályázatot:

  • az a kedvezményezett, aki a 206107 altémában 2021. évben (vagy azt megelőzően) hozott támogatási döntés alapján olyan támogatási szerződéssel rendelkezik, melyhez még nem nyújtott be a támogatási szerződés vonatkozó rendelkezéseinek megfelelő  – a támogatás szabályszerű felhasználását alátámasztó – teljeskörű szakmai beszámolót és pénzügyi elszámolást (A benyújtott módosításoktól és az érvényben lévő elszámolási határidőtől függetlenül.),

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy pénzügyi lebonyolítót kizárólag határon túli, magyarországi számlaszámmal NEM RENDELKEZŐ pályázók vehetnek igénybe.

Pénzügyi lebonyolító kizárólag magyarországi székhellyel rendelkező, önállóan gazdálkodó jogi személy lehet. Egyéni vállalkozó nem. Lebonyolító igénybevétele esetén az azonosítását biztosító – az NKA portálján, az ott meghatározott feltételeknek megfelelően történő – előzetes regisztráció kötelező.

A pályázati cél megvalósításának időtartama: 2025. január 1. – 2025. december 31.

Finanszírozás módja: A támogatás folyósítására az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 87. § szerinti támogatási előlegként kerül sor.

Nevezési díj összege: A pályázó nevezési díj címen az igényelt támogatás 1 %-át + 27% Áfát – a nevezési díj összege 1 millió Ft-nál kisebb összegű igény esetén sem lehet kevesebb 10.000 Ft + 27% Áfa összegnél – köteles befizetni a pályázat benyújtásával egyidejűleg az NKA-portálon a Pályáztatás/Kollégiumi pályázatok/Pályázati tudnivalók „Nevezési díj” pontban leírt feltételeknek megfelelően.

A nevezési díj megfizetésének elmulasztása, illetve az előírtnál alacsonyabb mértékű teljesítése a pályázat érvénytelenségét vonja maga után! A nevezési díj a döntés eredményétől függetlenül nem kerül visszafizetésre!

Tájékoztatjuk, hogy a befizetett nevezési díj az NKA-hoz benyújtott elszámolásokban nem szerepeltethető költség!

Saját forrás biztosítása:

A pályázó részére kötelező saját forrás biztosítását és igazolását a Kollégium előírja.

A pályázó részére előírt kötelező saját forrás az igényelt támogatás minimum 25 %-a.

Az előírt kötelező saját forrás rendelkezésre állásáról nyilatkozatot vagy igazolást kérünk a pályázati adatlap 7. pontjához feltölteni. 

Az Ávr. 75. § (4) bekezdése alapján a saját forrás rendelkezésére állásáról szóló nyilatkozaton

  • helyi önkormányzat, nemzetiségi önkormányzat, társulás esetén a képviselő-testületi, társulási tanácsi határozatot, vagy a képviselő-testület költségvetési rendeletbe, határozatba foglalt – a tartalék feletti rendelkezési jogot átruházó – felhatalmazása alapján a polgármester, nemzetiségi önkormányzat elnöke, illetve társulási tanács elnöke nyilatkozatát,
  • költségvetési szerv esetén a költségvetési szerv vezetőjének nyilatkozatát,
  • fenti pontok alá nem tartozó esetekben a kedvezményezett nyilatkozatát vagy a saját forrás rendelkezésre állásának a számlavezető intézmény igazolásával, hitelszerződéssel, tagi kölcsönszerződéssel, magánkölcsönre vonatkozó szerződéssel, pénztári kiadási bizonylattal, engedményezési okirattal, tőkeemelésre vonatkozó igazolással, zárt végű pénzügyi lízingre vonatkozó szerződéssel, értékpapír banki igazolás másolatával való igazolását kell érteni.

A saját forrást a pályázati adatlap költségvetésének 4.2.1. pontjában fel kell tüntetni (Saját forrásként a Saját forrás” soron feltüntetett összeg fogadható el).

Saját forrásként kizárólag azon bevételek fogadhatók el, amelyek más szervezet felé nem kerülnek elszámolásra!

Felhívjuk pályázóink figyelmét:

  • megítélt támogatásról és a megítélt támogatáshoz arányosított saját forrásról együttesen kell elszámolni a pályázati adatlap összköltség oszlopában felsorolt jogcímeken,
  • a saját forrás terhére a kollégium engedélyezi a fesztivál megrendezésével kapcsolatos, számlával igazolt alábbi kiadások elszámolását is (melyre támogatás nem igényelhető!): őrzés-védelem, szemétszállítás, takarítás, engedélyeztetési költségek, mobil toalett kölcsönzés, fesztiválhoz igazoltan kapcsolódó közüzemi fogyasztások (víz, csatorna, áram).

Támogatás az alábbi kiadási jogcímekre igényelhető:

Kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatás esetén az alábbi jogcímekre abban esetben igényelhető támogatás, ha a 6/2024. (II. 8.) NKTK utasítás 26. és 29. pontjában meghatározott elszámolható költségeknek megfeleltethetőek.

  • bérleti díj/kölcsönzési díj (audiovizuális eszközök, helyszín, lelátó, pavilon, sátor, színpad, színpadtechnika, terem, terület),
  • biztosítási költség (biztosítóval kötött),
  • csoportos étkeztetés /kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatás esetén abban az esetben számolható el, ha a csoportos étkezés a kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító személy (pl. előadó, oktatási tevékenység során az oktató) költsége/ (A kért/megítélt/elszámolni kívánt támogatási összeg max. 20%-a lehet! A támogatás kizárólag főétkezésként elfogyasztott meleg étel valamint ásványvíz vásárlására fordítható, más alapanyag beszerzésre nem),
  • díszlet,
  • fellépők (előadóművészek, együttesek) tiszteletdíja,
  • installációs költség,
  • jelmez,
  • kellék (olyan eszköz, amely a megvalósítandó művészeti tevékenység során használatba kerül),
  • kép- és hangrögzítés, streamelés (fotó-, videó-, hangfelvétel készítése stb.),
  • műsorvásárlás (produkciók),
  • nyomdai előkészítés,
  • nyomdaköltség,
  • reklám-, PR- és marketingköltség,
  • rendezvényszervezés,
  • szakmai közreműködők tiszteletdíja (alkotóművész, előadó, fordító, hagyományőrző, játszóházvezető, kézműves, kiállításrendező, koreográfus, kurátor, moderátor, műsorvezető, projektmenedzser, színpadmester, technikai munkatárs, tolmács, zsűri),
  • szállásköltség /kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatás esetén abban az esetben számolható el, ha a szállásköltség a kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító személy (pl. előadó, oktatási tevékenység során az oktató) költsége/,
  • szállítási költség,
  • szerzői jogdíj,
  • szolgáltatási költség (fénytechnika, hangtechnika, lelátó építése és bontása, színpad építése és bontása, vetítéstechnika),
  • utazási költség /kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatás esetén abban az esetben számolható el, ha az utazási költség a kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító személy (pl. előadó, oktatási tevékenység során az oktató) költsége/.

Felhívjuk pályázóink figyelmét, hogy a Kollégium a pályázati döntés során a felhívásban szereplő jogcímeken kívül más jogcímet nem támogat.

A pályázati költségvetés tervezett összes költsége között – a program társszervezőkkel együtt történő megvalósítása esetén is – kizárólag a programmal kapcsolatos saját költségek szerepelhetnek.

Támogatás kizárólag kereskedelmi forgalomba nem kerülő, a fesztiválhoz kapcsolódó kiadványra igényelhető.

 A támogatás terhére tényleges pénzmozgással nem járó – kompenzálással, engedményezéssel teljesített – költség nem számolható el/a költségvetésben nem szerepeltethető.

Üzemeltetési és fenntartási kiadásokra (rezsiköltség) támogatás nem igényelhető és nem számolható el.

Felhívjuk pályázóink figyelmét, hogy

  • a programok során várható bevételeket (belépőkből, részvételi díjakból stb.) az adatlap költségvetésének elkészítésekor a bevételek rovatban fel kell tüntetni. Amennyiben a pályázó ezt elmulasztja és a tény a Kollégium tudomására jut, úgy az a pályázat érvénytelenségét és a támogatás arányos visszavonását vonhatja maga után;
  • amennyiben a Támogatáskezelő tudomására jut, hogy a pályázatban szerepeltetett adatok – különös tekintettel a támogatási cél megvalósítására szolgáló meglévő, valamint folyamatban lévő, igényelt forrás – feltüntetése nem teljeskörű, a pályázat a bírálati szakaszban érvényteleníthető, a támogatási döntés visszavonható.

Pályázati adatlap 7. pontjához feltöltendő mellékletek:

  1. a 206107/262 altémához kapcsolódó betétlap (a betétlap a linkre kattintva tölthető le);
  2. a fesztivál részletes, napra lebontott műsorterve max. 3 oldal terjedelemben (a nyomtatvány a linkre kattintva tölthető le);
  3. részletes költségvetés (a költségvetés sablon a linkre kattintva tölthető le);
  4. az előírt (25 %) saját forrás rendelkezésre állásáról szóló nyilatkozat vagy igazolás,
  5. a nevezési díj befizetést igazoló postai utalvány vagy a banki terhelési bizonylat másolata;
  6. a számlavezető pénzintézet igazolása a számlavezetésről (bankszámlakivonat, bankszámlaszerződés is megfelelő, amennyiben a dokumentum a bankszámlaszámot és a pályázó/lebonyolító megnevezését is tartalmazza);
  7. nyilatkozat az uniós állami támogatási szabályoknak a Kedvezményezett részére nyújtandó támogatásra történő alkalmazhatóságáról. (Amennyiben az uniós állami támogatásról szóló nyilatkozatában a pályázat benyújtásakor az a) és/vagy a b) lehetőséget jelöli (x) meg, úgy a nyilatkozatot csak az első helyen kell aláírni. A második helyen abban az esetben kell aláírni, ha egyik feltétel sem teljesül.)
  8. Lebonyolítói nyilatkozat (kizárólag határon túli, magyarországi számlaszámmal NEM RENDELKEZŐ pályázók esetén.)

Tájékoztatjuk pályázóinkat, hogy a pályázati adatlap 7. pontjához szükséges feltölteni a pályázathoz kapcsolódó valamennyi dokumentumot „pdf” formátumban (fájlnév: ékezetek nélkül), amelyeket jelen pályázati felhívás előír, illetve azon további dokumentumokat, melyeket a pályázó egyéb mellékletként pályázatához fel kíván tölteni (pl. egyéb melléklet, pénzügyi lebonyolító nyilatkozata).

Ha a pályázati felhívásban előírt melléklet nem áll rendelkezésre a pályázat benyújtásakor, vagy az adott pályázathoz nem kíván egyéb mellékletet, lebonyolítói nyilatkozatot csatolni, azt ezen mellékletek legördülő menüből való kiválasztása után az Indoklás elnevezésű mezőben indokolni szükséges (pl. nincs, nem releváns, stb.).

Felhívjuk pályázóink figyelmét, amennyiben lebonyolító igénybevételével kerül sor pályázat benyújtására, a lebonyolítói nyilatkozatot a pályázati adatlap 7. pontjában csatolni szükséges.

A lebonyolító nyilatkozata minta letölthető az NKA portál Pályáztatás/Kollégiumi pályázatok/Lebonyolító nyilatkozata menüpontból.

A felhívás által előírt mellékleteket az alábbi módon tudja feltölteni:

Az előírt mellékletekből, mellékletenként (!) egy-egy „pdf” fájlt kell készíteni. A feltöltés előtt mindig végezzen ellenőrzést, hogy a „pdf” állományok visszaolvashatóak-e. Amennyiben a dokumentumok olvashatatlanok, az a pályázat érvénytelenségét okozhatja! Szkennelés során törekedjen a legkisebb képfelbontás (állományméret) elérésére.

A legnagyobb feltölthető állományméret: 10MB

Felhívjuk pályázóink figyelmét, hogy a pályázati dokumentumok (a pályázati adatlap és a feltöltendő mellékletek) hiánypótlására nincs lehetőség!

Az Ávr 70. § (3) bekezdésében foglaltak szerint, amennyiben a pályázati kiírás nem ad lehetőséget hiánypótlásra, a hibás, hiányos pályázat érdemi vizsgálat nélkül elutasítható.

Az NKTK a hiányos vagy hibás pályázatokat tájékoztatással, feltételesen érvénytelen minősítéssel küldi meg a szakmai Kollégiumnak.

A nevezési díj megfizetésének rendje:

A nevezési díjat banki átutalással (átutalási megbízáson/elektronikus utalással), vagy postai (rózsaszín) csekken kell a Nemzeti Kulturális Támogatáskezelő 10032000-01451461-00000000 pénzforgalmi jelzőszámú számlára teljesíteni. Kérjük, hogy a csekken az NKTK címét ne tüntesse fel! (A címet is tartalmazó csekket/csekkeket a posta nem kézbesíti.)

Az átutalási megbízáson, vagy elektronikus utalással kezdeményezett fizetés esetén a befizetést igazoló bizonylat közleményrovatában kérjük feltüntetni a pályázati adatlap jobb felső sarkában lévő „adatlap-azonosító” (A…….. N……….) számot, valamint az altéma kódszámát.

Kérjük, mielőtt befizetését kezdeményezné, olvassa el figyelmesen az NKA-portálon a Pályáztatás/Kollégiumi pályázatok/Pályázati tudnivalók menüpontban leírtakat.

Valamennyi, a nevezési díjra vonatkozó információ megtalálható a részletes tájékoztatóban, az NKA-portálon a Pályáztatás/Kollégiumi pályázatok/Pályázati tudnivalók menüpontban.

Elbírálás szempontjai:

A bírálat során a Kollégium az alábbi szempontokat veszi figyelembe:

  • Program, kulturális jelentőség, gazdasági szerep, szervezési és marketingszempontok, gazdálkodás, előzmények, hagyományok,

Ezeken belül kiemelten az alábbiakat:

  • huzamosabb ideje kiemelkedő kulturális értéket hoznak létre;
  • kulturális szempontból hátrányos helyzetű (földrajzilag vagy műfajilag ellátatlan) területen valósulnak meg;
  • egyidejűleg több művészeti ágnak nyitnak teret;
  • új közönségréteget szólítanak meg (különös tekintettel a fiatal korosztályokra, valamint a kulturális szempontból hátrányos helyzetű társadalmi csoportokra);
  • költségvetésükben a szellemi alkotások, előadások közvetlen költségei az elsődlegesek, szemben a járulékos költségekkel (pl. technika, vendéglátás, szervezők díjazása);
  • hatékony, és egyben költségtakarékos marketing megoldásokat alkalmaznak;
  • kialakult művészeti minőséget tükröző egyéni arculatuk van;
  • a rendezvény újszerű, innovatív megközelítése a tartalom, a megvalósítás módszereinek terén;
  • olyan egyedi közösségi kapcsolatrendszer a megvalósítás terén, ami mások számára is modell-, vagy akár országosan példaértékű;
  • az esemény céljának, koncepciójának, programjainak rövid, világos és meggyőző megfogalmazása, mely sajtóanyagként is használható,
  • az online megjelenés minősége,
  • hazai és/vagy nemzetközi, fesztiválokat tömörítő szakmai szervezetek tagjai,
  • a Nemzeti Kulturális Alap értékközpontú szellemiségének, a magyar kultúra minőségi produktumainak és kiemelkedő képviselőinek markáns és koncentrált megjelenítése a programban,
  • a benyújtott költségvetés megalapozottsága, realitása, esetlegesen egyéb forrásból származó támogatás megléte/aránya,
  • előnyt élveznek azok a pályázatok, melyek saját bevétellel (pl. jegybevétel, értékesítési bevétel) rendelkeznek.

A pályázat támogatása esetén a Kollégium további, a projektre vonatkozó adatokat is bekérhet.

A támogatott pályázat megvalósítása során a Támogatott/Pályázó köteles a jelen felhíváshoz mellékelt PR kötelezettségeket betartani. 

Elszámolásra vonatkozó előírások:

A pályázat elszámolását az NKA portál Felhasználói fiók menüpontba belépve, az adott pályázatnál az Elszámolás benyújtása link alatt nyújthatja be.

Szkennelés során törekedjen a legkisebb képfelbontás (állományméret) elérésére. A legnagyobb feltölthető állományméret pénzügyi elszámolás esetében 1MB, szakmai beszámoló esetében 10MB.

Támogatott pályázat esetén a szakmai beszámolónak tartalmaznia kell

(összhangban a pályázat benyújtásakor vállalt indikátor számokkal):

  • a kitöltött 206107 szakmai beszámoló betétlapot (a betétlap a linkre kattintva tölthető le);
  • a fesztivállal kapcsolatos dokumentumokat (megvalósult részletes program ismertetője, szórólapok, plakát, fotódokumentáció, audiovizuális felvétel, esetleges közvélemény-kutatás összefoglalója stb.);
  • a PR kötelezettségek megfelelő dokumentálása (fotódokumentációval, audiovizuális felvétellel stb.);
  • az uniós állami támogatásról szóló nyilatkozatában az a) és/vagy a b) lehetőség választását megalapozó feltételek teljesülését alátámasztó tényeket, körülményeket és bizonyítékokat

Támogatott pályázat esetén a pénzügyi elszámolás elfogadásának feltételei:

  • a Kedvezményezett nevére és címére, az igényelt és jóváhagyott kifizetési jogcímeknek megfelelően kiállított eredeti záradékolt bizonylatok (számlák, számlát helyettesítő okiratok, szerződések), banki átutalás teljesítését igazoló bizonylatok szkennelt példányának benyújtása, figyelemmel arra, hogy elektronikus úton előállított számla esetében a számla kiállítójának kell a számlára rávezetni a pályázati azonosítószámot a számla kiállításakor,
  • a kétszázezer forint értékhatárt meghaladó értékű áru beszerzésének vagy szolgáltatás megrendelésének írásos dokumentumának csatolása, függetlenül a támogatás terhére elszámolandó összegtől (írásban kötött szerződésnek minősül az elküldött és visszaigazolt megrendelés is). Amennyiben a Kedvezményezett az elszámolás során a fenti értékhatár feletti árubeszerzés és szolgáltatásnyújtás írásos dokumentumait nem csatolja, az elszámolás során az értékhatár feletti számlák/bizonylatok nem vehetők figyelembe,
  • szükséges benyújtani a számfejtéssel kifizetett megbízási- és tiszteletdíj szerződéseinek szkennelt példányát, értékhatártól függetlenül,
  • amennyiben a támogatási cél megvalósításában a Támogató hozzájárulásával a Kedvezményezett megbízásából közreműködők, alvállalkozók vesznek részt, akkor az általuk kiállított – kizárólag a támogatói okiratban, valamint a felhívásban meghatározott jogcímekre vonatkozó – számlák közvetítői díjat nem tartalmazhatnak,
  • az idegen nyelven kiállított bizonylatok, illetve szerződések mellé ezek tartalmi fordítását is csatolni kell, oly módon, hogy a fordítás tényét aláírással igazolni kell,
  • a forinttól eltérő pénznemben kiállított számla, számviteli bizonylat esetében annak végösszegét és az arra tekintettel elszámolható költség összegét a számlán, számviteli bizonylaton megjelölt teljesítési időpontjában érvényes, a Magyar Nemzeti Bank által közzétett deviza középárfolyamon kell forintra átszámítani. Abban az esetben, ha a számlán nem szerepel illetve nem állapítható meg a teljesítés időpontja, úgy a számla kifizetésének napján érvényes – az MNB által közzétett – deviza középárfolyamon átszámítva kell az elszámolásban szerepeltetni,
  • pénzforgalmi számlanyitásra kötelezettek közötti 1.500.000 Ft feletti kifizetések kizárólag banki átutalással teljesíthetők, melynek igazolása a banki terhelési értesítővel történik az elszámolásban.

TOVÁBB AZ ADATLAP KITÖLTÉSHEZ >>

***

TÁJÉKOZTATÁS

A következőkről tájékoztatjuk pályázóinkat:

Pályázatának benyújtása alkalmával az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) alapján minden pályázat esetében a pályázónak nyilatkoznia kell az összeférhetetlenségről.

A „Nyilatkozat” – amelyet a Pályázati adatlap tartalmaz – kitöltése minden pályázat esetén kötelező.

Ennek nem teljesítése a pályázat érvénytelenségét vonja maga után.

Pályázó a pályázat benyújtásával igazolja, hogy a pályázatban foglalt adatok, információk,
nyilatkozatok, dokumentumok teljes körűek, valódiak és hitelesek.

Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben a Támogatáskezelő tudomására jut, hogy a pályázatban szerepeltetett adatok – különös tekintettel a támogatási cél megvalósítására szolgáló meglévő, valamint folyamatban lévő, igényelt forrás – feltüntetése nem teljeskörű, a pályázat a bírálati szakaszban érvényteleníthető, a támogatási döntés visszavonható.

Kérjük pályázóinkat, hogy legyenek szívesek figyelni a pályázati adatlapon és a betétlapon megadott adatok egyezőségére/egyeztethetőségére, valamint arra, hogy ehhez kapcsolódóan az uniós nyilatkozaton választott pont/pontok is összhangban legyenek az adatlapon és a betétlapon szereplő információkkal.

A Nemzeti Kulturális Alapról szóló 1993. évi XXIII. törvény (a továbbiakban: NKAtv.) 2/A. § (2) bekezdése alapján a Nemzeti Kulturális Alap tisztségviselőinek, valamint a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerinti közeli hozzátartozóinak, továbbá bejegyzett élettársának pályázatát érdemi vizsgálat nélkül el kell utasítani.

A pályázatban leírt és a pályázati eljárásban keletkező adatok közérdekű adatoknak minősülnek.

A támogatásban részesülő kedvezményezettek összhangban az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelettel, az NKAtv., valamint a Nemzeti Kulturális Alapról szóló 1993. évi XXIII. törvény végrehajtásáról szóló 9/2006. (V. 9.) NKÖM-rendelet (a továbbiakban: NKAvhr.) alapján támogatásban részesülnek.

Tájékoztatjuk, hogy a támogatási igény jogosságát, a költségvetési támogatás és a saját forrás felhasználását jogszabályban és a támogatói okiratban vagy az általános szerződési feltételekben meghatározott szervek ellenőrizhetik. A támogatás felhasználásával kapcsolatos ellenőrzéstűrési és adatszolgáltatási kötelezettségére vonatkozó további szabályokat az Áht. 54. §, továbbá az Ávr. 100. § tartalmazza.

Felhívjuk továbbá figyelmét, hogy a Nemzeti Kulturális Támogatáskezelő az Alap terhére juttatott támogatásokra vonatkozó döntéseket folyamatosan nyilvánosságra hozza az NKAtv. 9. § (8) bekezdése, az Áht. 56/B-C. §, továbbá az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 1. sz. mellékletének III. pontja szerint.

***

Felhívjuk pályázóink figyelmét

Az Ávr. több helyen érinti a pályáztatás eljárási rendjét (ahol az Ávr. támogatási szerződést említ azon rendelkezéseket a támogatói okirattal létrejött támogatási jogviszonyra is alkalmazni kell):

  • a 66. § (2) bekezdés 15. pontja alapján felhívjuk a pályázók figyelmét az esetleges közbeszerzési eljárás lefolytatásra irányuló kötelezettségükre.
  • a 69. § (1) bekezdés e) pontja alapján a benyújtott pályázatnak tartalmaznia kell – a működési célú költségvetési támogatások kivételével – a költségvetési támogatásból megvalósítani tervezett tevékenységek ismertetését valamint az azokhoz kapcsolódó részletes költségtervet.
  • a 70. § (3) bekezdés alapján, ha a pályázó a befogadott pályázatot hibásan, hiányosan nyújtotta be, és a pályázati kiírás nem ad lehetőséget hiánypótlásra, a pályázat érdemi vizsgálat nélkül elutasítható.
  • a 84. § (2) bekezdése részletesen tartalmazza a jogosulatlanul igénybevett támogatás visszafizetésének elvárt biztosítékait. Az Áht. 50/A. § alapján a visszafizetési kötelezettséggel nyújtott költségvetési támogatás visszafizetésének biztosítása, valamint a támogatás visszavonása, a támogatási szerződés felmondása, vagy az attól történő elállás esetén a visszafizetendő költségvetési támogatás visszakövetelése céljából a támogatási szerződésben (támogatói okiratban) megfelelő biztosítékot kell kikötni.
  • a 85. § (1) bekezdés alapján amennyiben visszafizetési kötelezettség kerül előírásra, úgy biztosíték a költségvetési támogatás összegét elérő biztosítéki értékig kérhető, figyelemmel a kamat, és késedelmi pótlék előírásokra is. A biztosíték a támogatási szerződés mellékletét képező felhatalmazás beszedési megbízás teljesítésére.
  • a 86. § (1) bekezdése alapján, a költségvetési támogatás folyósítására a beszámoló, vagy ha előírásra került – a részbeszámoló elfogadását követően kerülhet sor.
  • a 87. § (1) bekezdése alapján a költségvetési támogatás a beszámoló vagy részbeszámoló elfogadását megelőzően is folyósítható, azaz támogatási előleg nyújtható.
  • a 88. § (3) bekezdése alapján fel kell függeszteni a költségvetési támogatás folyósítását, ha a támogatási szerződés megkötését / támogatói okirat kiadását követően a kedvezményezett olyan nyilatkozatot tesz, vagy a támogatás folyósítója olyan körülményről szerez tudomást, amely a költségvetési támogatás visszavonását, a támogatási szerződés felmondását vagy az attól történő elállást, illetve a támogatói okirat visszavonását teheti szükségessé. A felfüggesztésről és annak okáról a kedvezményezettet haladéktalanul tájékoztatni kell.
  • a 92. § (1) bekezdése szerint a kedvezményezett a támogatott tevékenységről és a támogatott tevékenység megvalósításával kapcsolatban felmerült valamennyi költségről a támogatási szerződésben rögzített határidőig készíti el a beszámolóját.
  • a 94. § (2) bekezdésében foglaltak szerint az elszámolás határidejének elmulasztása vagy nem megfelelő teljesítése esetén a támogató írásban, határidő kitűzésével felszólítja a kedvezményezettet a kötelezettsége teljesítésére vagy a hiányok pótlására. Hiánypótlásra – ha jogszabály, pályázati kiírás, vagy támogatási szerződés eltérően nem rendelkezik – legfeljebb egy alkalommal van lehetőség.
  • a támogatási szerződés módosítása nem irányulhat a támogatott tevékenység eredeti céljának megváltoztatására.
  • a 97. § (4)-(5) bekezdése alapján, ha a támogatott tevékenység összköltsége csökken a tervezetthez képest, a költségvetési támogatás összegét az összköltség csökkenésének arányában csökkenteni kell, több forrás esetén az eredeti arányoknak megfelelően. A támogatott tevékenység összköltségét a költségtervben meghatározott egyes költségnemek arányában kell csökkenteni. E rendelkezéstől a támogatási szerződésben/támogatói okiratban a felek eltérhetnek.
  • Nem kell alkalmazni a fenti szabályt, ha az adott támogatott tevékenységhez biztosított valamennyi költségvetési támogatás összege a hárommillió forintot nem éri el, nem haladja meg a támogatott tevékenység összköltségét és nem ütközik az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatási szabályokba.

A pályázati költségvetés tervezett összes költsége között – a program társszervezőkkel együtt történő megvalósítása esetén is – kizárólag a programmal kapcsolatos saját költségek szerepelhetnek.

Támogatás főfoglalkozásúak munkabéreire, ezek járulékaira, valamint visszaigényelhető általános forgalmi adóra nem igényelhető és nem számolható el.

A Kedvezményezett a támogatást csak a támogatói okiratban meghatározott jogcímekre használhatja fel.

A támogatott téma/program utólagos ellenőrzése esetén a teljes tényleges megvalósítási költségeket a szervezet saját – programra történt elkülönített – könyvelési kimutatása alapján igazolni kell.

Felhívjuk pályázóink figyelmét, hogy a regisztrációban megadott név, székhely/cím, képviselő személye, adószám, bankszámlaszám, gazdálkodási forma és egyéb adatok változásait a regisztráció módosításával haladéktalanul kezdeményeznie kell.

A pályázó ellen indult csőd-, felszámolási és végelszámolási eljárást – 8 napon belül – köteles a Nemzeti Kulturális Támogatáskezelőnek bejelenteni.

Pályázati adatlapot kitölteni az NKA-portál Pályáztatás/Kollégiumi pályázatok menüpontjában szereplő adott Kollégium neve/Adatlap kitöltése linkre kattintva lehet. Minta pályázati adatlap az NKA-portálon a Pályáztatás/Kollégiumi pályázatok menüpont alatt található. Ez az adatlap tájékoztatásra szolgál, pályázatként benyújtani nem lehet.

***

Pályázatot benyújtani az NKA portálján keresztül 2024. november  27-én éjfélig lehet.

A pályázat sikeres benyújtásának visszaigazolására a rendszer által generált automatikus levelet küldünk a regisztráció során megadott e-mail címre.

Felhívjuk pályázóink figyelmét, hogy pályázatot online benyújtani csak regisztrált felhasználók tudnak! Amennyiben még nem regisztrált, úgy azt megteheti az NKA-portál Regisztráció menüpontja alatt. Regisztráció végrehajtása után pályázat már benyújtható.

Lebonyolító igénybevétele esetén az azonosítását biztosító – az Alap portálján, az ott meghatározott feltételeknek megfelelően történő – előzetes regisztráció kötelező.

Nem szükséges postai úton beküldeni a regisztrációhoz szükséges, egyszerű másolatban kért dokumentumokat (pl. alapító okirat másolata). 

Javasoljuk, hogy regisztrációját az első beadandó pályázat benyújtási határidejét megelőzően, minimum 5 munkanappal korábban kezdje meg.

Az államháztartáson kívüli szervezeteknek (gazdasági társaság, egyéni cég, szövetkezet, egyesülés, egyéb gazdálkodó szervezet, civil szervezet, szakszervezet, köztestület, egyéb nonprofit szervezet, egyházi intézmény, határon túli szervezet),

  • amelyek 2022. előtt regisztráltak (2021-ben, vagy azt megelőző években), és
  • jelen pályázati felhívásra pályázatot kívánnak benyújtani,

legkésőbb a támogatói okirat kiadásáig az Ávr. 75. § (3), (3a), valamint (5) és (5a) bekezdésének értelmében meg kell újítaniuk a regisztrációjukat a „KITÖLTÉSI ÚTMUTATÓ AZ NKA PORTÁLJÁN TÖRTÉNŐ REGISZTRÁCIÓHOZ” nevű dokumentumban foglaltak szerint.

A határidőn túl nincs lehetősége pályázatot benyújtani.

Pályázattal kapcsolatban felvilágosítást telefonon a (36-1) 550-2613-as számon kaphatnak.

Felhívjuk pályázóink figyelmét, hogy amennyiben a pályázati döntés időpontjában az NKAvhr-ben foglaltak szerint a pályázó a kezelő szervvel kötött korábbi szerződésében foglalt feltételeket (pénzügyi elszámolás, szakmai beszámoló, záróbeszámoló határidőben való teljesítése) megszegte, vagy a kezelő szerv nyilvántartásai szerint lejárt, teljesítetlen pénzügyi kötelezettséggel rendelkezik, úgy a beadott pályázat érvénytelennek minősül.

A pályázatok elbírálása legkésőbb a benyújtási határidőt követő 60 napon belül történik. A döntésről a pályázók a döntést követő legkésőbb 20 napon belül az NKA-portál Felhasználói fiók menüpontján keresztül értesítést kapnak.

A döntés az NKA-portálon is közzétételre kerül.

A döntés ellen fellebbezésnek helye nincs.

A hazai forrás terhére finanszírozott, pályázati úton biztosított költségvetési támogatás esetén a költségvetési támogatás államháztartáson kívüli igénylője vagy kedvezményezettje kifogást nyújthat be, ha a pályázati eljárásra, a támogatási döntés meghozatalára, a /támogatói okiratok kiadására, a költségvetési támogatás folyósítására, visszakövetelésére vonatkozó eljárás – álláspontja szerint – jogszabálysértő, a pályázati kiírásba vagy a támogatói okiratba ütközik. A kifogás elbírálására az Ávr. 102/D. §-ban foglaltak az irányadóak.

A kollégium által támogatott pályázatok megvalósítására a Nemzeti Kulturális Támogatáskezelő a Kedvezményezetteknek támogatói okiratot ad ki. A támogatói okirat kiadásának feltétele, hogy a Kedvezményezett a támogatói okirat kiadásához előírt jogszabályi feltételeknek megfeleljen. Az Ávr. 81. § részletesen tartalmazza azokat a feltételeket, amely esetekben nem adható ki támogatói okirat.

Kulturális Fesztiválok Kollégiuma